کلیدواژه‌های برند در سئو چه هستند؟


کلیدواژه‌های برند چه هستند؟

کلیدواژه‌های برند کلیدواژه‌هایی هستند که هر روز در گوگل جستجو می‌شوند و علاوه بر بخش عمومی، کلمه‌ای از یک برند را هم در خود جای داده‌اند. وقتی شما کلیدواژه «گوشی آیفون» را در گوگل جستجو می‌کنید، درواقع از این کلیدواژه برند استفاده می‌کنید؛ یعنی دنبال گوشی هستید، ولی تاکید دارید که برندش آیفون باشد.

 

چرا در سئو کلیدواژه برند داشته باشیم؟

ما احتمالا شرکتی نداریم که به اندازه اپل معروف باشد و همه ما را جستجو کنند، ولی می‌توانیم کاری کنیم که این اتفاق بیفتد. این موضوع می‌تواند بر سایت و کسب‌وکار ما تاثیر بسیار قابل‌توجهی بگذارد. چرا؟ چون اگر اغلب افرادی که مثلا «کتاب بازاریابی عصبی» را جستجو می‌کنند، اگر در انتهای جستجو عبارت «ژان بقوسیان» را هم اضافه کنند، باعث می‌شوند گوگل تشخیص دهد در جستجوی «کتاب بازاریابی عصبی»، اغلب افراد دنبال برند «ژان بقوسیان» از این محصول هستند. اتفاق شیرین بعدی آن است که وقتی کسی فقط عبارت «کتاب بازاریابی عصبی» را جستجو می‌کند، گوگل به او پیشنهاد می‌دهد که آیا دنیال «کتاب بازاریابی عصبی ژان بقوسیان» نیستند؟

درواقع با ساختن کلیدواژه‌های برند، کاری می‌کنیم که گوگل برند ما را به دیگران توصیه کند! پس ارزش دارد بر این موضوع کار کنیم.

 

چگونه کلیدواژه برند بسازیم؟

کلیدواژه‌های برند هر روز در حال گسترش هستند. منظور از گسترش آن است که هر روز افراد بیشتری که دنبال خرید محصول هستند، ترجیح می‌دهند نام یک برند را به جستجوی خود اضافه کنند. افراد کمی برای خرید محصول، فقط نام عمومی آن را جستجو می‌کنند. خیلی‌ها مثلا به جای لپ‌تاپ ترجیح می‌دهند «لپ‌تاپ سونی» را جستجو کنند.

یکی از ساده‌ترین راه‌های ساخت کلیدواژه برند، استفاده از تبلیغات و رسانه‌های آفلاین برای ترغیب افراد به جستجوی برند ما در گوگل است. مثلا از افراد بخواهیم این عبارات را با هم سرچ کنند یعنی کافی است برای کلمه‌‌ای که رقابتی روی آن وجود ندارد از 50 نفر بخواهیم به جای جستجوی پیتزا،‌ «پیتزا آسمان» را سرچ کنند و همین موضوع باعث می‌شود که اگر کسی پیتزا سرچ کرد گوگل پیشنهاد دهد که آیا منظورتان «پیتزا آسمان» است. این ایده بسیار جالبی است که بتوانیم جذبمان را از طریق موتورهای جستجو به خصوص گوگل خیلی بیشتر کنیم.

پس اگر خلاصه بگوییم لازم است صفحه‌ای را برای کلیدواژه برند سئو کنید. این کار احتمالا بسیار ساده خواهد بود، چون دیگران با برند شما سئو نمی‌کنند. سپس در صحبت‌های تلفنی،‌ تبلیغات چاپی و… به‌جای دادن لینک آن صفحه، از افراد بخواهیم کلیدواژه موردنظر را در گوگل جستجو کنند و به صفحه موردنظر ما وارد شوند.

 

با استفاده از این روش خاص سئو می‌توانید از رقیبان خود فاصله بگیرید. پس همین الان شروع کنید.

 

نویسنده: ژان بقوسیان – تیم تحریریه مدیرسبز

تعرفه های طراحی سایت

میزبانی وب ابری ایران

میزبانی وب ابری اروپا

درج محتوای سایت

دانشنامه شهر الکترونیک کرمان

Share:
خدمات طراحی و میزبانی وب | طراحی فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت شخصی | طراحی سایت شرکتی | طراحی سایت خبری | طراحی سایت مشاغل و نیازمندی ها | طراحی سایت دایرکتوری | خدمات درج محتوای سایت

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها.