مدیر سبز


در تبلیغ نویسی معمولا از یک ایده NLP به نام Presupposition یا ایجاد پیش‌فرض استفاده می‌شود. در این روش با تغییر ساختار جمله، مطلب را طوری به مخاطب منتقل می‌‌کنیم که پذیرفتن و باور کردن آن خیلی ساده‌تر می‌شود. درواقع مغز ما وقتی با جمله‌ای مواجه می‌شود، بخشی از آن را درست و بدیهی می‌پندارد و بر درستی بخش دیگر متمرکز می‌شود. مثلا اگر از کسی بپرسید: «آیا کلید اتومبیل مرا ندیده‌ای؟» او به راحتی می‌پذیرد که شما اتومبیلی دارید که کلیدش گم شده است، در صورتی که شاید اصلا اتومبیلی در کار نیست! در این حالت مغز بیشتر بر دیدن یا ندیدن کلید تمرکز می‌کند. برای ایجاد پیش‌فرض در تبلیغ نویسی چند قالب آماده وجود دارد که می‌توانیم استفاده کنیم.

 

5 قالب ساخت پیش‌فرض

1. همان‌طور که می‌دانید…

اولین روش افزودن عبارت «همان‌طور که می‌دانید» به اول جمله است. این کار باعث می‌شود مخاطب آمادگی بیشتری برای پذیرش گفته شما داشته باشد. مثلا بنویسید «همان‌طور که می‌دانید ما 1287 مشتری داریم». وقتی شما از عبارت «همان‌طور که می‌دانید» استفاده می‌کنید مغز به‌صورت ناخودآگاه دنبال حرف تایید شما است و بنابراین چیزی که بعد از آن می‌گویید خیلی راحت‌تر تایید خواهد شد.

طبق روش Presupposition یا پیش‌فرض، وقتی می‌گویید «همان‌طور که می‌دانید»، مغز این قسمت را بدیهی می‌گیرد یعنی فرض می‌کند: بله من که 100 درصد می‌دانم. بنابراین بعد از آن هر چیزی را که می‌گویید راحت‌تر قبول می‌کند.

 

2. حتما تایید می‌کنید که…

دومین قالب این‌گونه است که در ابتدای جمله می‌گویید «مطمئنم تایید می‌کنید که» و بعد از آن مثلا می‌گویید «مدیریت 1287 مشتری کار بسیار سختی است.» همین که در ابتدا می‌گویید حتما تایید می‌کنید، مغز را آماده می‌کنید که مغز آن مطلب را تایید کند و دنبال نقض کردن موضوع نباشد و کار ما بسیار راحت‌تر می‌شود.

 

3. هر کسی می‌داند…

یک قالب دیگر این است که مثلا بگوییم «هر کسی می‌داند امروزه حتما باید وب‌سایت داشته باشیم.» فرض کنید کار شما طراحی سایت است و در یک تبلیغ می‌خواهید بگویید که داشتن سایت خیلی مهم است. کافی است ابتدای جمله اضافه کنید «هر کسی می‌داند» و بعد بگویید باید یک وب‌سایت داشته باشیم. این باعث می‌شود که جمله خیلی راحت‌تر مورد قبول واقع شود.

 

4. با یک بررسی ساده می‌توان دید…

چهارمین قالب این است که ابتدای جمله بنویسیم «با یک بررسی ساده می‌توان دید که وب‌سایت بخش ضروری از یک کسب‌وکار موفق است.» همین که اول جمله می‌گوییم «با یک بررسی ساده»، مغز را آماده می‌کنیم که قسمت دوم جمله را راحت‌تر قبول کند و اگر قبول نکند به این نتیجه می‌رسد که از علم دنیا عقب است و نتیجه یک بررسی ساده را نمی‌داند. پس  جمله بعد از این قسمت را خیلی راحت‌تر قبول خواهد کرد.

 

5. طبیعتا….

مثلا بگوییم «طبیعتا هر کسب‌وکار موفقی نیاز به یک وب‌سایت دارد.»

 

بنابراین با کمک این 5 قالب ایجاد پیش‌فرض می‌توانیم در تبلیغ نویسی موفق‌تر عمل کنید و پذیرش مطالبی که می‌گوییم را ساده‌تر سازیم. البته واضح است فرض ما این است که محصولات و خدمات ما واقعا به نفع مشتری است و با این کار به او کمک می‌کنیم. هیچ‌گاه نباید از این روش‌ها سواستفاده کنیم و به ضرر مشتری فعالیت کنیم.

این مطلب بخشی از محصول پرفروش «ستارگان تبلیغ نویسی» است.

 

تهیه مطلب: سحر ونستانی – تیم تحریریه مدیرسبز

تعرفه های طراحی سایت

میزبانی وب ابری ایران

میزبانی وب ابری اروپا

درج محتوای سایت

دانشنامه شهر الکترونیک کرمان

Share:
خدمات طراحی و میزبانی وب | طراحی فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت شخصی | طراحی سایت شرکتی | طراحی سایت خبری | طراحی سایت مشاغل و نیازمندی ها | طراحی سایت دایرکتوری | خدمات درج محتوای سایت

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها.